Sveriges första Cannabis konferens ”SMCC 2022” Stockholm Medical Cannabis Conference

Svenskt Cannabisbolag anser att det är dags att man nu inom den svenska vården börjar prata om Medicinsk Cannabis på riktigt! Medicinsk Cannabis är i Sverige för att stanna. Sverige har idag mer än 4000 patienter som får medicinsk cannabis på recept mot bland annat smärta och tremors.

Det svenska Cannabis investment bolaget Aureum Life AB står den 27 maj i år som värd för Sveriges första och största Cannabis konferens med fokus på att öka medvetande och kunskapsnivå hos vårdgivare i Sverige avseende Medicinsk Cannabis.

Evenemanget går av stapeln den 27 maj 2022 på Clarion Hotell Sign, Norra Bantorget, Stockholm. Konferensens syfte är att upplysa, informera och utbilda den svenska vården i Medicinsk Cannabis.

”Att Medicinsk Cannabis nu är här i Sverige för att stanna som en god smärtlindrande kandidatsubstans och som därmed kan, i många förekommande fall ersätta den stora och mycket vårdslösa användning av opioder inom svenska vården, ja det är ju självklart. Det här måste vi prata mycket mer om, och det nu idag, inte imorgon!

Därför behöver nu alla läkare, apotekare och vårdgivare i Sverige ta ansvar för sin vidareutbildning och skaffa sig nödvändig kunskap och ta del av allt det idag tillgängliga utbildande informationsmaterial i ämnet som finns tillgängligt för att på så vis tillvarata det som är för patienternas bästa. Vi behöver lyssna in patienten bättre i dagens vårdsverige”: Säger Angelica Örnell, VD och verksamhetschef på smärtmottagningen Aureum Healthcare i Stockholm.

Konferensen arrangeras av det svenska Cannabis investment bolaget Aureum Life AB i samarbete med den svenska nyhetssajten Cannabis i Fokus.

Det som kommer avhandlas är:

• Cannabispatienter i Sverige kommer till tals och får äntligen berätta mer.
  • Svenska läkare som arbetar med Medicinsk Cannabis varje dag berättar mer.
  • Internationella tillverkare och vårdgivare i branschen berättar mer om framsteg och visioner.
  • Går det att investera i Cannabis? Är cannabis ”bubblan” som kanadensiska aktörer skapade över? Eller kommer investering i Cannabis för den europeiska marknaden se en uppgång nu? Kanadensiska, amerikanska och internationella aktörer kommer och berättar mer.
  • Politiken? Vad tycker svenska politiker om Medicinsk Cannabis? Vilka är för och vilka partier är mot? Och vad grundar sig ett motstånd i, det motstånd som idag tyvärr finns mot Medicinsk Cannabis? Vad händer med cannabis i Tyskland? Kan man minska gängkriminaliteten i Sverige genom legalisering? Politiken och aktivisten berättar mer.

Detta och mycket mer lämnas svar på den 27 maj 2022 Clarion Hotel Sign, Norra Bantorget, Stockholm, Sverige.

Inom Kort lämnas mer information om deltagande föreläsare, företag, menyer, kvällsunderhållning, etc. följ oss överallt, Tack!

Biljetter till konferensen köper du via Tickster.

Mer om Aureum Life AB hittar du här: https://aureumlife.se
Mer om Cannabis i Fokus hittar du här: https://cannabisifokus.se
Mer om SMCC2022 hittar du här: https://smcc2022.se

[divider style=”solid” color=”#cccccc” opacity=”1″ icon_color=”#666666″ icon_size=”15″ placement=”equal”]

Bilder

Biljettförsäljning SMCC 2022
Hemsida Aureum Life
Hemsida Cannabis i fokus
Hemsida SMCC 2022

Om Aureum Life

Aureum Life
BOX 112 48

Aureum Life koncernen arbetar kliniskt med Cannabis för medicinskt bruk, vi siktar mot att bli ledande inom forskning och produktion av medicinsk cannabis i Sverige.

Vår drivkraft är att lindra symptomen på flera allvarliga sjukdomar.

Det gör vi genom att utveckla nya råvaror och ta fram noga formulerade och testade läkemedel.