Stjärnspäckad dag 27 maj på Clarion Hotell Sign

Det blir en stjärnspäckad dag och afton den 27 maj på Clarion Hotell Sign när Sveriges första och största Cannabis konferens, Stockholm Medical Cannabis Conference (SMCC2022) går av stapeln!

Cornelia Jakobs står för musikunderhållningen och Mr. Andrew DeAngelo leder konferensen, bland deltagare och föreläsare hittar du alla världens största cannabisproducenter samt dom mest framstående forskarna och läkare inom medicinsk cannabis.

Patienter kommer nu äntligen till tals och kommer berätta sina historier om hur farmakoterapi med medicinsk cannabis har hjälpt dom till ett bättre liv.

“Att medicinsk cannabis nu hjälper mer än 5000 patienter i Sverige med att minska smärtan och öka rörligheten samt i många förekommande fall fasa ut opioder, det är ett faktum. Medicinsk cannabis är i Sverige för att stanna och det kommer vi prata om, speciellt viktigt är att vi nu kan se att medicinsk cannabis har inte bara en direkt hälsofrämjande effekt för patienten det har också samhällsekonomiska aspekter genom att patienten efter utfasning av opiater kan återgå till arbete efter längre tids sjukskrivning, även läkemedelskostnaden för patienten går ner drastiskt. Välkommen till SMCC 2022” -Säger Angelica Örnell, CEO, Aureum Healthcare

Mer information och dags och kvällsprogram hittar du här.
Biljett köper du här.

Just nu har vi mycket att göra på Vårdenheten Aureum Healthcare, därför förstärker vi nu igen vårdteamet på Sankt Göransgatan med ytterligare tre nya läkare och en sjuksköterska som börjar i nästa vecka. Idag har mottagning en patient kö på över 500 patienter som väntar på att få ett nybesök inbokat. Till dig som är patient och väntar på att få en läkartid, du blir kontaktad så snart vi hinner. Patient kön kommer hanteras i sin helhet under nästa vecka. Du når mottagning här.

Mer om SMCC 2022
Mer om Aureum Life
Mer om Cannabis i Fokus

Följ oss på sociala medier:

Aureum Life på Facebook
Aureum Life på Twitter
Aureum Life på Instagram

Håll avstånd, tvätta händerna och följ råden från Folkhälsomyndigheten. Ta hand om varandra där ute och håll dig frisk! Nästa nyhetsbrev beräknas landa inom kort.