Ska Cannabis Legaliseras?

Den frågan ställde Aftonbladet den 6 januari 2020 i samband men en artikelserie om Aureum Life, man skapade då också en omröstning i legaliserings frågan för sina läsare.

Då för ett år sedan så blev siffran 47% för ja till Cannabis legalisering. Om man går in å kikar på Aftonbladets omröstning idag så ser man att siffran för ja till legalisering är uppe i 61% Det rör på sig. Över 200 000 har röstat. Självklart så ska denna omröstning tas med en liten nypa salt men den indikerar ändå på förändring i rätt riktning.

Idag är medicinsk Cannabis laglig i Sverige sedan flera år men tillgången till medicinen för dom med tillexempel svårbehandlad smärta är det dåligt med. Det är för att bla licenspreparat måste godkännas av Läkemedelsverkets handläggare, något man är så pass restriktiva med på LV så att det gränsar till lagbrott, hanteringen av licensansökningar på LV är direkt mycket dåligt för alla som lever med svår smärta dagligen.

Det finns två godkända läkemedel på svenska apotek, Sativex och Epidiolex där utöver så finns det så kallade licenspreparat, torkade växtdelar från Bedrocan i Holland samt oljor från Emerald i Kanada och mer lär det bli.

Så vad tycker Ni ska Sverige legalisera Cannabis fullt ut, alltså för nöjesbruk? Kanske cannabis ska säljas under Systembolags liknande former och där med också beskattas? Ska man få odla några plantor hemma för medicinskt och eller nöjes skull?

Aureum Life har beställt en omfattande sifo undersökning angående Cannabis och det ska bli mycket intressant att se vad svenska folket tycker mer ingående i frågan. Undersökningen beräknas vara färdigställd för publicering nu i början av sommaren.

Länk Aftonbladet »

Nu händer det mycket inom Aureum Lifes verksamheter för att du inte ska missa något så följ oss på Instagram och Twitter så åker Du med oss på resan in i Cannabisens helande & magiska värld.

Registrera Dig för Aureum Lifes Nyhetsbrev Nu.