Deltagare i Stockholm Medical Cannabis Conference (SMCC 2022)

Idag presenterar vi stolt ytterligare några av deltagarna som kommer till Stockholm Medical Cannabis Conference (SMCC 2022) den 27 maj, Clarion Hotell Sign.

Aurora Europe

Aurora Europe, med huvudkontor i Berlin, Tyskland, är ett dotterbolag till Aurora Cannabis Inc., en global ledare inom cannabisindustrin både medicinska och konsumentmarknader med en dedikation att ge människor i hela världen en högre livskvalitet.

Från Aurora kommer Christopher Kainz till Stockholm och SMCC 2022 den 27 maj, Chris är Operativ Chef för Aurora France och biträdande chef för strategi och produktutveckling för Aurora Europe. Han har varit hos Aurora i nästan 3 år, och bidragit till ledande strategiska, kommersiella och operativa projekt och initiativ över hela Europa, som till exempel det franska pilotprogrammet. Innan Chris kom till Aurora Europe spenderade han 3 år inom Financial Services Strategy på Parthenon-EY i London.

Aurora Europe levererar idag högkvalitativ medicinska cannabisprodukter till patienter i hela Europa. Aurora är en av de största auktoriserade importörer och distributörer av medicinsk cannabis i EU och Storbritannien med en produktions- och distributionsanläggning i Danmark med en maximal årlig produktion på 10 ton. Auroras inre nätverk av EU GMP-anläggningar levererar högkvalitativ, förstklassig medicinsk cannabis till patienter över hela världen.

www.auroramedicine.com
www.linkedin.com/company/aurora-europe

DanCann

Jeppe Krog Rasmussen (CEO, DanCann Pharma A/S) kommer till Stockholm och SMCC 2022 den 27 maj. Jeppe är en av grundarna till Dancann som är en börsnoterade tillverkare (odlare) av medicinsk cannabis. Krog Rasmussen har tilldelats priser för sitt företagande och är troligen världens yngsta och en av dom mest framgångsrika direktörer som verkar inom den medicinska cannabisindustrin, och det med en lysande framtid framför sig.

DanCann Pharma A/S (SS: DANCAN) grundades 2018 och är ett danskt biofarmaceutiskt företag som drivs av cannabinoider. DanCann Pharma är ett vertikalt integrerat, licensierat produktions- och distributionsföretag baserat i Danmark. Företaget fokuserar på att upptäcka, utveckla, tillverka och kommersialisera nya terapeutiska cannabinoider inom ett brett spektrum av sjukdomsområden. DanCann Pharma A/S (SS: DANCAN) är noterat på Spotlight Stock Market i Köpenhamn.

www.dancann.com

Stenocare

STENOCARE är leverantör av receptbelagda (Rx) medicinsk cannabis oljeprodukter. Produkterna är licensierade och godkända av det Danska Läkemedelsverket för partihandel i enlighet med myndighetens regulatoriska regelverk.

Stenocare har levererat produkter till apotek under de senaste 2–4 åren i både Danmark och Sverige – och man har precis nu tagit steget in på den brittiska marknaden med regulatoriskt godkända produkter.

Det är Stenocares CEO Thomas Skovlund Schnegelsberg som kommer till Stockholm och SMCC 2022 den 27 maj, Thomas kommer berätta mer om bolagets visioner för att producera och leverera farmaceutisk godkänd cannabis av hög medicinsk kvalitet på alla levererade produkter, samt berätta mer om sina erfarenheter av att leverera receptbelagda (Rx) medicinsk cannabisolja och mycket mer allt med Fokus på Medicinsk Cannabis.

STENOCARE har sitt huvudkontor i Danmark samt ett helägt dotterbolag – STENOCARE Ireland Ltd – på Irland. STENOCARE är ett börsnoterat bolag vars aktier handlas på Nasdaq First North Growth Market Danmark.

stenocare.se

SMCC 2022 har till syfte att upplysa genom att utbilda läkemedelsbranschen, patientorganisationer samt den svenska hälsosjukvården inom farmakoterapi med Medicinska Cannabisbaserade preparat för svårbehandlad smärta och tremors. Stockholm Medical Cannabis Conference, SMCC 2022 anordnas av det svenska Investmentbolaget Aureum Life AB och nyhetssajten Cannabis i Fokus.

Stockholm Medical Cannabis Conference (SMCC 2022) är ett branschspecifikt slutet möte med betalt inträde för inbjudna och utvalda.

Mer om SMCC 2022
Mer om Aureum Life